Dr. Gerő Péter: Min múlik az osztályzat – a tudásodon kívül?

Folyamatos hozzáférés
minden szint
1 lecke
Kvízek
Tanulók

Ne legyünk naivak: nincs műszer a tudás mérésére – többek között azért sem, mert (ahogyan az e-könyvben olvasható „Rejtett tanterv” pontból is kiderül) a mérés szempontja sem egyértelmű.
Ne beszéljünk szándékos, az osztályzást befolyásoló jó- vagy rosszindulatról, felreértelmezésről, csalásról: tételezzük fel, hogy a vizsgáztató a legjobb tudása szerint, a legbecsületesebb szándékkal, kifogástalan hozzáértéssel és felkészültséggel tevékenykedik: akkor is vannak tényezők, amelyek az elbírálást befolyásolják.

Az e-könyvből kiderül, hogy melyek ezek!

Az e-könyv a Tanulj okosan – Hatékony startégiák a tanulás sikeréért című foglalkozás-sorozathoz készült. A teljes képzést itt tudod megvásárolni:
https://sziatanarur.hu/minden-kepzes/tanulj-okosan-hatekony-strategiak-a-tanulas-sikereert/

Tartalom:

  • Az érzékelés bizonytalanságai
    • A halo-hatás
    • A kontraszthatás
  • Hogyan gondolkodik a feleltető, a vizsgáztató?
    • A tulajdonítások (attribúciók)
    • A rejtett tanterv
    • A tanári elvárások
  • Milyen (lenne, ha lehetne) a tökéletes értékelés?
    • A tárgyszerűség (objektivitás)
    • A megbízhatóság (reliábilitás)
    • Az érvényesség (validitás)
User Avatar

Dr. Gerő Péter vagyok, és ha nagyon hivatalosan szeretnék bemutatkozni, a nevem mögé illeszteném, hogy címzetes egyetemi docens, a felnőttkori tanulás szakértője.

Ami azonban véleményem szerint ennél is fontosabb, hogy megtudja rólam a kedves olvasó, azt itt éri el:
https://sziatanarur.hu/bemutatkozas/

Illetve Wikipédia oldalamon:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Ger%C5%91_P%C3%A9ter_(tan%C3%A1r)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük