Ne legyünk naivak: nincs műszer a tudás mérésére – többek között azért sem, mert (ahogyan az e-könyvben olvasható „Rejtett tanterv” pontból is kiderül) a mérés szempontja sem egyértelmű.
Ne beszéljünk szándékos, az osztályzást befolyásoló jó- vagy rosszindulatról, felreértelmezésről, csalásról: tételezzük fel, hogy a vizsgáztató a legjobb tudása szerint, a legbecsületesebb szándékkal, kifogástalan hozzáértéssel és felkészültséggel tevékenykedik: akkor is vannak tényezők, amelyek az elbírálást befolyásolják.
Az e-könyvből kiderül, hogy melyek ezek!
Az e-könyv a Tanulj okosan – Hatékony startégiák a tanulás sikeréért című foglalkozás-sorozathoz készült. A teljes képzést itt tudod megvásárolni:
https://sziatanarur.hu/minden-kepzes/tanulj-okosan-hatekony-strategiak-a-tanulas-sikereert/
Tartalom:
- Az érzékelés bizonytalanságai
- A halo-hatás
- A kontraszthatás
- Hogyan gondolkodik a feleltető, a vizsgáztató?
- A tulajdonítások (attribúciók)
- A rejtett tanterv
- A tanári elvárások
- Milyen (lenne, ha lehetne) a tökéletes értékelés?
- A tárgyszerűség (objektivitás)
- A megbízhatóság (reliábilitás)
- Az érvényesség (validitás)